Sport og fitness

Frelse for børn

Pin
+1
Send
Share
Send

Familiens tro vil gerne introducere deres børn til begrebet frelse på et niveau, som børnene kan forstå. Det er vigtigt at fange et barns interesse, eller han vil ikke være opmærksom på lektionen. En måde at gøre dette på er at udnytte en række aktiviteter for at holde børnene engagerede.

Kast dine synder væk

Børn skal forstå, at selv efter at de har accepteret Jesus som deres Herre og Frelser, eksisterer der stadig fristelse. De skal også forstå, at når fristelser eller synder, såsom misundelse og vrede, kommer deres vej, vil Jesus give dem styrke til at "kaste" væk fra disse synder. For en aktivitet til at illustrere dette, adskille nogle børn i to grupper og få dem til at stå på modsatte sider af rummet. Giv hver gruppe det samme antal smuldrede stykker papir. Forklar at når du siger "Gå", skal de begynde at kaste papiret - som repræsenterer deres synder - væk til den anden side af rummet. Selvfølgelig vil hver gruppe børn have "synder" fra den anden gruppe, der kommer på deres side af rummet. Fortæl dem hurtigt at samle de synder og kaste dem tilbage igen. Efter et minut, fortæl børnene at fryse. Tæl hvor mange synder der er i hver gruppe. Gruppen med det mindste antal synder vinder.

Synge sange

Yngre børn har en lettere tid til at huske sange, hvilket gør det til en stor aktivitet for at styrke en frelseslektion. Måske er den mest populære frelses sang skrevet til børn "Jesus elsker mig." Den anden af ​​sangens fire vers er især nyttig i at undervise børn om det ultimative offer, som Kristus lavede. Ordene, "Jesus elsker mig! Den, der døde, himmelens port for at åbne bredt, han vil vaske væk min synd, lad hans lille barn komme ind" er særdeles magtfulde.

Butterfly Craft

Selv den yngste af børn kan lave en sommerfugl. Sommerfugle lejer sig til en diskussion om frelse. Ligesom larven skal dø for at blive en smuk sommerfugl, så må vi som Guds børn dø for at starte et nyt liv. Brug vers 2 fra korinthierne 5:17 til at gå sammen med denne aktivitet. Den siger: "Hvis nogen er i Kristus, er den nye skabelse kommet: Den gamle er gået, den nye er her!" Børn kan lave en sommerfugl ved at male en på et ark byggepapir. Du kan så klippe det ud for dem - og de kan klæbe det til en tøjspind. Sæt tøjspidsen på en tøjlinje eller et stykke garn, og det vil se ud som om det flyver frit.

Salvation Railroad Bulletin Board

Nogle gange hjælper det, hvis børn kan visualisere frelsesprocessen. Oprettelse af et opslagstavle, der viser de grundlæggende trin i frelsen, er en aktivitet, hvor en eller flere børn kan deltage. Start med en stor hvid plakat og tegne et jernbanespor over midten af ​​det. Lad børnene farve over jernbanesporet i blåt for himlen og under jernbanesporet i grønt til græsset. Skær ud fire rektangler for at repræsentere lastbiler. Lad børnene klæbe dem til jernbanesporet. Brug en sort markør til at tilføje hjul til bilerne. Brug derefter markøren til at skrive "Frelse" over "himlen" lige over toget. Skriv derefter "Tro" i det første rektangel, "Bed" i det andet, "Omvend" i det tredje rektangel og "Bekræft" i den sidste. Børnene kan hænge opslagstavlen op for at se frelsesprocessen fra begyndelsen til slutningen.

Pin
+1
Send
Share
Send