Parenting

Sådan lærer du teenagere Hvordan man evangeliserer

Pin
+1
Send
Share
Send

Teenagere i trang til at søge uafhængighed generelt er ikke tilbøjelige til at betale meget om et voksenforedrag om deres behov for Gud. Men når de står over for et problem, søger de og tager højde for råd fra venner, hvilket gør teenagere en ofte uudnyttet ressource til evangelisering gennem deres naturlige forhold. Ikke desto mindre har teenagere frygt og usikkerhed om at tale op, ligesom voksne. Så hvis du vil undervise dine teenagere, hvordan man evangeliserer, giver din ungdom de sociale, mentale, følelsesmæssige og skriftlige færdigheder, der er nødvendige for at overvinde hindringerne for effektiv evangelisering.

Trin 1

Vær eksemplet. Pastor Michael Turriff af Mt. Calvary Evangelical Lutheran Church i Waukesha, Wisconsin, påpeger: "Hvis voksne gør det, vil børnene fange det." Vær åben om din tro og tal om hvad Jesus har gjort for dig i hverdagslige begivenheder og i hans død og opstandelse. Gør åndelig samtale en naturlig del af din daglige kommunikation, så dine teenagere har et referencepunkt for, hvordan det sker, når du snakker med deres venner.

Trin 2

Bekræft din teenagers frygt og de forhindringer hun står over for, når hun deler sin tro, som muligvis afvisning eller latterliggørelse, føler sig utilstrækkelig og tungebundet, uden at vide hvad man skal sige eller hvordan man siger det eller bliver mærket "uncool" eller "weird" af dem de vil have de fleste til at imponere og modtage accept. Tal med din teenager om de store spørgsmål, der kommer op i en vidnesbyrd som f.eks. "Vejer ikke alle veje til Gud?" eller "Hvordan kan en god Gud tillade ondskab i verden?" Tilnærm det som en dialog mellem dig og din teenagere frem for en forældrenes forelæsning for at hjælpe ham med at behandle og forstå forklaringen på et dybt nok niveau, som han kan forklare det for en anden, hvis der skulle opstå en lejlighed. Mange af hans frygt kan falde, da han indser, at han ikke behøver at være en stor orator eller debatter med alle svarene på at være vitne til Kristus, bare en god ven, der har lært et par nuggets gode råd til at dele.

Trin 3

Træn din teenager med et solidt fundament i evangeliet basics ved hjælp af Bibelen og virkelige historier for at hjælpe hende lære at sætte pris på, hvordan det gælder for hendes hverdags virkelighed. Forklar, hvordan evangeliet trøster og opmuntrer dig, og du vil have hende til at modtage samme komfort og opmuntring, ligesom hun ønsker at være kærlig støtte til sine venner igen. Del din egen historie og indrømme dit behov for en frelser. Fortæl hvad Jesus har gjort for dig personligt, ikke kun på korset, men også under omstændighederne i dit liv.

Trin 4

Dialog med din teenager om, hvordan man vidste Jesus har velsignet sit liv. Opmuntre ham til at tænke på specifikke tilfælde og personlige historier, der illustrerer, hvordan Gud arbejder i sit liv og vokser sin karakter. Påpege, at disse er historier, han kan bruge til at dele sit vidnesbyrd med sine venner. Han behøver ikke at være tunghænder om det, men lige som muligheden opstår, siger "Hej, lad mig fortælle dig om noget, jeg har oplevet og fundet at være sand og værdifuld." Understrege, at vidne er bare at fortælle sandheden om det, du har set og hørt, så det behøver ikke at være en skræmmende eller skræmmende ting. Hvis det ville hjælpe hans tillid, kan han skrive sit personlige vidnesbyrd om at bruge som vejledning, når han deler med andre.

Trin 5

Rollespil med dine teenagers forskellige evangelisationsscenarier. Tag rollen som en vantro af varierende overbevisninger, og lad din teenagepraksis nærme dig og besvare dine indvendinger eller spørgsmål. Hvis du er involveret i evangelisk opsøgende med din kirke, tag din teenager sammen for at bevidne evangelisme i aktion. Pastor Michael Geiger fra Good Shepherd Church i Burnsville, Minnesota, foreslår andre steder at give teenagere mulighed for at sætte deres evangeliske evner til at fungere i et lavtliggende, ikke-truende miljø: hospitals- eller plejehjem frivilligt arbejde, risiko for ungdomsfremmende, passerer ud invitationer i samfundet til særlige kirke begivenheder, skrive velkomstbreve til nye mennesker og besøgende i kirken, være en greeter på kirketjenester og bistå med børns søndagsskoleklasser.

Ting du skal bruge

  • bibel
  • Skriftligt personligt vidnesbyrd, valgfrit
  • Gospel-kanaler, valgfri

Tips

  • Nøglen til effektiv evangelisering er at holde dørene for kommunikation åben. At stille oprigtige spørgsmål og give ærlige komplimenter kan hjælpe nogen til at åbne op og engagere sig i rigtig samtale med dig om Gud. Uanset om du er forælder, der opmuntrer din teenager til at vidne til sine venner eller en teenager med et ønske om at dele evangeliets gode nyheder med dine venner, kommunikere, at du elsker og plejer den person som ven, mentor eller rollemodel. De er meget mere tilbøjelige til at modtage og svare på din besked, når de føler sig elskede, opmuntrede og værdsatte som et menneske. Gospel-kanaler kan hjælpe din teenagestruktur med sin besked, da han får erfaring og tillid til evangeliseringsevnen.

Pin
+1
Send
Share
Send

Schau das Video: Four Horsemen - (Subs - Deutsch) - Feature Documentary - Official Version (Kan 2024).